Saturday, July 24, 2010

ေဗဒင္ေဂါ့ဒ္ဖားသားႏွင့္ အင္တာဗ်ဴး



(Source: http://www.sxc.hu/photo/1185571)

K ဆိုတဲ့ ျမန္မာေဗဒင္ပညာရွင္တစ္ေယာက္ ဖန္တီးထားတဲ့ http://www.baydingodfather.co.cc/ ဆိုတဲ့ ဘေလာ့ဂ္ေလးက ျမန္မာအြန္လိုင္း ေဗဒင္ေလာကမွာ ေပၚထြက္လာတာ သိပ္မၾကာေသးပါဘူး။ K ဆိုတာ ဘယ္သူလဲ King လား၊ Killer လား၊ Kid လား ဆိုၿပီး သိလိုသူေတြထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ အေမာင္အုပ္စိုးလည္း ပါပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သိခ်င္တဲ့ စိတ္ကို ၿမိဳသိပ္မေနေတာ့ဘဲ စိတ္ထဲေပၚလာသမွ်ကို စာစီလို႔ ေမးခြန္းေလးေတြျပဳၿပီး သူ႔ထံကို ပို႔လိုက္ပါေတာ့တယ္။ ဒီအင္တာဗ်ဴးက ကၽြန္ေတာ္ သိလိုသေလာက္သာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေမးခြန္းေတြ ေမးခဲ့တဲ့အထဲမွာ တခ်ိဳ႕ ဆရာေတြ သိခ်င္တာ၊ ေမးခ်င္တာေတြ ပါခ်င္မွပါပါလိမ့္မယ္။ က်န္ခဲ့တာေတြ ရွိေကာင္း ရွိပါမယ္။ အဲဒီေမးခြန္းေတြကိုေတာ့ သူ႔ရဲ႕ လိပ္စာကို ကိုယ္တိုင္ ဆက္သြယ္ၿပီး ေမးျမန္းၾကပါလို႔ အၾကံျပဳခ်င္ပါတယ္။

အဆင္ေျပမည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ယံုၾကည္လ်က္
အုပ္စိုး

=======================================================

ေဗဒင္ဆိုတာ ျမန္မာေဝါဟာရပါ။ God Father ဆိုတာက အဂၤလိပ္ ေဝါဟာရပါ။ ဒီေတာ့ ေဗဒင္ ေဂါ့ဒ္ဖားသားဆိုတာ ဘယ္လိုရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ေပးခဲ့တဲ့ နာမည္ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ေဂါ့ဒ္ဖားသား ျဖစ္တည္လာရျခင္းရဲ႕ ေနာက္ခံသမိုင္းေၾကာင္းေလးကို ေျပာျပႏိုင္မလားဗ်ာ။

Baydin Godfather က သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ကေပးလိုက္တာပါ။ ကၽြန္ေတာ္က မေပးခ်င္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ေပးခ်င္တာက Baydin Ghost ပါ။ လူတစ္ေယာက္ဟာ တစ္စံုတစ္ခုကုိ စိတ္စြဲလန္းရင္း ေသသြားရင္ အဲဒီဟာနဲ႔ပက္သက္ျပီး စြဲလန္းလြန္းလို႔ မကၽြတ္ဘဲ တေစၦ ျဖစ္တယ္လို႔ ၾကားဖူးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ဟာလည္း ေဗဒင္နဲ႔ ပက္သက္ရင္ အဲဒီေလာက္ကုိ စြဲလမ္းလြန္းပါတယ္။ Baydin Godfather ဆိုတယ့္ ဒီနာမည္ဟာ ဆန္းပ်က္တယ္လို႔ ဆရာေဇယ်ာေမာင္က ေျပာတယ္ဗ်။ ဘာေၾကာင့္ ပ်က္တယ္လို႔ေတာ့ မေျပာဘူး။ ဆန္းပ်က္ရင္ ဘာျဖစ္နိင္တယ္လို႔လဲ မေျပာဘူူး။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဆရာေဇယ်ာေမာင္ မေျပာခ်င္တာလို႔ဘဲ ထင္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္အဲဒီလိုၾကားရေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေပ်ာ္သြားတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ဆန္းေဗဒင္ကုိ စာအုပ္ေတြ ဖတ္ျပီး သင္လာတာ မဟုတ္ဘဲ ဆန္းေဗဒင္ကုိ မူရင္း ဇစ္ျမစ္အထိ လိုက္စားတဲ့ ဆရာသမားေတြဆီမွာ သင္လာတာ ဆိုေတာ့ ဆန္းေဗဒင္ရဲ့ အေက်ာ္ေဒးယ် ဖခင္ေတြ ကုိယ္တုိင္ ဆန္းပ်က္ေနတယ္ ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္သိထားတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ကုိ ဆန္းေဗဒင္ရဲ့ အေက်ာ္ေဒးယ် ဖခင္ေတြနဲ႔ဘဲ နွဳိင္းျပီး ေျပာလိုက္ေလသလားလို႔ ကုိယ္လိုရာ ဆြဲေတြးျပီး ဆရာေဇယ်ာေမာင္ကုိ ေက်းဇူးေတာင္ တင္မိေသးတယ္။

ေနာက္ ဒီနာမည္ကုိ စီးတယ္လို႔ ေျပာသံေလးေတြ နည္းနည္းေလး ၾကားေနရတယ္။ ဘာေၾကာင့္ေျပာတယ္၊ ဘယ္သူေတြ ေျပာသလဲေတာ့ မသိပါဘူး။ ဟုတ္ကဲ့၊ ေျပာတဲ့သူေတြကုိ ေက်းဇူးအမ်ားၾကီး တင္ပါတယ္။ နာမည္ကေတာ့ ဘာစီးမလဲ မသိေပမယ့္ ဒီနာမည္ရဲ့ Blog ပိုင္ရွင္ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အနိမ့္ဆံုး PARADO ေလာက္ေတာ့ စီးခ်င္ပါတယ္ဗ်။ ေပးတဲ့ဆုနဲ႔ ျပည့္ပါေစဗ်ာ။

Baydin Godfather ဆိုတယ့္ နာမည္ကုိ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့လည္း လူတစ္ေယာက္ဟာ သူလုပ္တဲ့ မည္သည့္ အလုပ္မွာ မဆို အထြဋ္အထိပ္ ေတာ့ ေရာက္ခ်င္တာဘဲ။ မေရာက္ခ်င္ဘူး ဆိုတာ အလကားေျပာတာ။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ လံုး၀ဥႆုံ မယံုဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေဗဒင္နဲ႔ ပက္သက္ရင္လည္း ေဗဒင္လိုက္စားတဲ့ သူေတြအားလံုးလည္း အထြဋ္အထိပ္ ေရာက္ခ်င္မွာဘဲ။ ဒီဆႏၵေလးဟာလည္း ေဗဒင္ပညာရွင္ေတြဆီမွာလည္း ရွိမယ္လို႔ ထင္ျပီး မေျပာင္းေတာ့တာပါ။

ၿပီးေတာ့ “Everybody Calls Me K” လို႔ ဆိုထားတာလည္း ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဆရာ့ရဲ႕ နာမည္ရင္းက ဘာဆိုတာကို ေျပာျပႏိုင္မယ္ဆိုရင္ သိပါရေစ။ K ဆိုတာဟာ... Knowledge, Key, King, Killer, Kid အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္ႏိုင္တာေၾကာင့္ ဘာကို ဆိုလိုတာပါလဲ။ Kyaw, Khine, Khin, Kyi စတဲ့ နာမည္ရဲ႕ အစစာလံုး (Initial) ကို ဆိုလိုတာပါလား။

နာမည္အရင္းကုိေတာ့ မေဖာ္ျပခ်င္ေတာ့လို့ မဟုတ္ပါဘူး။ K ဆိုတာက ကၽြန္ေတာ္ နာမည္ရဲ့ေနာက္ဆံုး စကားလံုးပါ။

ေဗဒင္ပညာရပ္ေတြမွာ ဆရာ အဓိကနဲ႔ စနစ္တက်ေလ့လာခဲ့တဲ့ ပညာရပ္ေတြက ဘာေတြျဖစ္ပါသလဲ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဘယ္ဆရာေတြ၊ ဘယ္စာအုပ္ေတြကေန အမ်ားဆံုး ေလ့လာ၊ ဆည္းပူးခဲ့တယ္ ဆိုတာကို ေျပာျပႏိုင္မယ္ဆိုရင္ သိရွိပါရေစ။

ကၽြန္ေတာ္သင္ဖူးတဲ့ ဆရာေတြကေတာ့ မ်ားပါတယ္။ ဆရာေတြကုိေတာ့ နာမည္ မေဖာ္ျပခ်င္ေတာ့ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ေဖာ္ျပခဲ့ရင္ တစ္ခ်ဳိ႕က ၾကြားတယ္ထင္မွာ စိုးလို႔ကတစ္ေၾကာင္း၊ ကၽြန္ေတာ္ေၾကာင့္ သူတုိ႔နာမည္ကုိ ထိခိုက္သြားမွာ စိုးလို႔ကတစ္ေၾကာင္းေၾကာင့္ မေဖာ္ျပေတာ့ပါဘူး။

သင္ဖူးတာက ျမန္မာရိုးရာေဗဒင္၊ နကၡတ္ေဗဒင္၊ KP ၊ လကၡဏာ တို႔ပဲ သင္ဖူးပါတယ္။ အဲဒီထဲမွာ လကၡဏာပညာရပ္ကုိေတာ့ ဆရာနဲ႔ သင္ဖူးတာ နည္းပါတယ္။ KP ကေတာ့ လက္ေတြ႕ထက္ စာေတြ႕ေတြ ပုိမ်ားမယ္ထင္ပါတယ္။ ဖတ္တယ့္ စာအုပ္ေတြကေတာ့ အမ်ားၾကီးပါ။ ပညာကုိ စနစ္တက် ေရးသားထားတဲ့ ဘယ္စာအုပ္ေတြ မဆို ဖတ္ျဖစ္ပါတယ္။

ဆရာ K ရဲ႕ ဘေလာ့ဂ္မွာ... “ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေဗဒင္ေလ့လာသူမ်ား အတြက္ပညာမွန္မ်ားကို ေတြ႔နုိင္ရန္လည္း ရယ္ရြယ္၍...” ဆိုၿပီး ေရးထာတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒီေတာ့ အမွန္၊ အမွားကို ဘယ္လို စံနဲ႔ ဆံုးျဖတ္မွာလည္းဆိုတာ သိပါရေစ။ ဒီေမးခြန္းကို ဘာလို႔ ေမးရလဲဆိုေတာ့ အြန္လိုင္းက တခ်ိဳ႕ ေဗဒင္ပညာရွင္ေတြက... “အယူအဆတခုကိုသာ ဗဟုသုတအလို ့ငွာ တင္ျပျခင္း ျဖစ္ၿပီး အမွန္အမွားကို ျငင္းခံုေနမွာ မဟုတ္ပါဘူး...” လို႔ ဆိုေနၾကလို႔ပါ။

ေနာက္ၿပီးေတာ့... “၀ိ၀ါဒကြဲျပားမႈေတြရွိေနၾကပါက ခ်ိန္ခါမေရြး လူခ်င္းေတြ႕ဆံုၿပီး ေဆြးေႏြးျခင္း အြန္လိုင္းေပၚမွာ ေဆြးေႏြးျခင္းမ်ားကို လက္ခံကမ္းလင့္ႀကိဳဆိုေနပါတယ္...” လို႔ ဆိုထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ျဖင့္... “ပညာအဆူဆူ၊ ဆရာအဆူဆူမို႔ အယူအဆကြဲလြဲျခင္းမ်ား ရွိႏိုင္ပါတယ္...” လို႔ ဆိုၾကတဲ့ အြန္လိုင္းက တခ်ိဳ႕ပညာရွင္ေတြကို ဆရာ့အေနနဲ႔ ဘယ္လိုမ်ိဳး မွတ္ခ်က္ေပးခ်င္ပါသလဲဗ်ာ။

အဲဒီမွာ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခ်င္တဲ့ ပညာစစ္ပညာမွန္ဆိုတာ မူရင္းကုိ ေျပာခ်င္တာပါ။ အထူးသျဖင့္ ျမန္မာရုိးရာေဗဒင္ေပါ့။ နကၡတ္ေဗဒင္ ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း အိႏိၵယကုိ မေရာက္ဘူး။ အိႏိၵယမွာလည္း မသင္ဘူးေတာ့ ဘယ္သူက မူရင္း၊ ဘယ္သူက ေနာက္မွ ေပၚတယ္ဆိုတာ စာအုပ္ေတြဖတ္ျပီး သိရုံေလာက္ပဲသိတာ။ ဟုတ္မဟုတ္ကုိ ေသေသခ်ာခ်ာ သိတာမဟုတ္ဘူး။

ကၽြန္ေတာ္ ျမန္မာေဗဒင္သင္ေတာ့ သင္ေပးတဲ့ ဆရာေတြက ဘယ္သူကမူရင္း၊ ဘယ္သူကမူကြဲ၊ ဘယ္နည္းက အမွန္မ်ားသလဲ၊ မူကြဲေတြနဲ႔ ျပႆနာ ျဖစ္လာရင္လည္း ဘယ္မူေတြနဲ႔ ေျဖရွင္းရမယ္ဆုိတာကုိ စနစ္တက်နဲ႔ သင္ေပးထားပါတယ္။ သင္ေပးခဲ့တဲ့ ဆရာေတြကုိယ္တုိင္ ကလည္း သူတုိ႔ကုိယ္တုိင္က ေဗဒင္ကုိ ၀ါသနာေၾကာင့္ ဘ၀ တစ္ခုလံုးကုိ နွစ္ျမဳပ္ျပီး စနစ္တက် အပင္ပန္းဆင္းရဲခံျပီး ေလ့လာခဲ့တဲ့ သူေတြပါ။

အခုေခတ္မွာေတာ့ တစ္ခ်ိဳ႕က မူရင္းဆရာနဲ႔လည္း မသင္ဖူး။ မူရင္းဆရာေတြရဲ့ မွတ္စုေတြကုိပဲရျပီး ေလ့လာ၊ ေသေသခ်ာခ်ာလည္း နားမလည္၊ ထင္ရာျမင္ရာေတြေျပာျပီး ဆန္းသစ္ေအာင္လုပ္တယ္။ ဆန္းသစ္ တီထြင္တယ္လို႔ ေျပာၾကတယ္။ ဆန္းသစ္တီထြင္္တာ ေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတုိ႔ဆန္းသစ္တဲ့ နည္းက လက္ေတြ႔မွာ အမွန္မ်ားဖို႔ လိုတယ္။ လက္ေတြမွာလည္း အမွန္မရွိသေလာက္ကုိ ေတြ႔ေနရတယ္။ စနစ္တက် နားလည္တတ္ကၽြမ္းတဲ့ ပညာရွင္ေတြက ေ၀ဖန္အၾကံျပဳေတာ့လည္း သူတို႔ဆန္းသစ္တာကုိ မနာလိုဘူးလို႔ ေျပာၾကတယ္။ တကယ္ ဆန္းသစ္တီထြင္လို႔ လက္ေတြ႔မွာ အမွန္မ်ားရင္လည္း သြား၍ကန္ေတာ့ျပီးေတာင္ သင္ခ်င္ပါတယ္။ (သင္မေပးလည္းေက်နပ္ပါတယ္။) ဒါေပမယ့္ လက္ေတြ႔မွာ မမွန္၊ စာအုပ္ထဲမွာေတာ့ မွန္လိုက္တာ ဂြပ္ခနဲပဲ။ သူ႔ဆရာက ေဟာလိုက္၊ သူက ေဟာလိုက္နဲ႔ ၾကားရတဲ့သူေတာင္ သူတို႔ ေရွ႕သြားမွာ ေၾကာက္လာတယ္။ (ဟီး ဟီး ကုိယ့္လွ်ိဳ႕၀ွက္ထားတဲ့ ကုိယ့္အေၾကာင္းေတြမ်ား ေပၚသြားမလားလို႔။)

ကၽြန္ေတာ္တို႔က အဲလိုေရးထားတဲ့ ဆရာေတြဆီမွာ လက္ေတြ႕ကုိ သြားေမးၾကည့္တာ။ ၁ေယာက္၊၂ေယာက္ ေမးတာမဟုတ္ဘူး။ အမ်ားၾကီးေမးတာ။ ေမးျပီးေတာ့လည္း မွတ္တမ္းေတြနဲ႔ ထားထားတာ။ ဘယ္ေန႔ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ဘာအေရာင္၀တ္ျပီး သြားေမးတာလည္းဆိုတာေတာင္ မွတ္ထားတယ္။ လက္ေတြ႔ သြားေမးၾကည့္ေတာ့ စာအုပ္ထဲမွာ ေျပာတာနဲ႔ တျခားစီ။ ဂြပ္ခနဲမွန္ေအာင္ လုပ္ဖို႔ဆိုရင္ သူတြက္တဲ့ စာအုပ္ၾကီးနဲ႔ ရိုက္မွပဲ မွန္ေတာ့မယ္။ အဲ... အဲဒီမွာေတာင္ သူဘာနဲ႔ တြက္မယ္ဆိုတာ လူေတြသိသြားမွာစိုးလို႔လား မသိဘူး။ တြက္နည္းကုိေတာင္မျပဘူး။ ကာထားတယ္။

သူတုိ႔စာအုပ္ကုိ ဖတ္မိတဲ့ သူေတြကေတာ့ အဟုတ္ၾကီးထင္ေနလုိက္တာ။ လက္ေတြ႔ ဘယ္ေလာက္မ်ား ေမးဖူးလို႔လဲေတာ့ မသိပါဘူး။ စာအုပ္ထဲမွာေတာ့ လူတိုင္းကုိေဟာလို႔ မွန္နိုင္တာေပါ့ဗ်ာ။ ကုိအုပ္စုိးလည္း ေရးလို႔ရတာပဲ။ ဘယ္သူ႔ကုိ ဘယ္လိုေဟာလိုက္တာ မွန္လြန္းလို႔ ေနာက္လာေမးရမွာေတာင္ ေၾကာက္သြားတယ္ေပါ့။ ဒါေပမယ့္လက္ေတြ႔မွာ လာေမးလို႔ အဲဒီလို မေဟာနိုင္ရင္ေတာ့ ဒါဟာ လိမ္လွည္မွဳ ေျမာက္သြားနိုင္တယ္ဗ်။

အဲဒီလိုမ်ိဳး ေရးထားတဲ့ စာအုပ္ေတြက ေဗဒင္ေလာက အတြက္ေတာ့ အဆိပ္အေတာက္ေတြပဲ။ သူတို႔စာအုပ္ေတြကေတာ့ ေဗဒင္ေလ့လာတဲ့ သူေတြ အတြက္ေတာ့ ရင္ကုိ ျမားမွန္ေစခ်င္ျခင္းပဲဗ်။ အဲဒီစာအုပ္မ်ိဳးေတြကို ဖတ္၊ တကယ္နားလည္ တတ္ကၽြမ္းတဲ့ ဆရာနဲ႔လည္း ပညာကုိ စနစ္တက် မသင္ဘဲ ရမ္းေျပာေနတဲ့ သူေတြကေတာ့ သူတို႔အျပစ္ကုိသူတုိ႔ သိေတာင္မသိရွာဘူး။ သနားစရာေလးေတြဗ်။

အဲ... အဲဒီမွာ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ခုကိုသြားသတိရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ ေဗဒင္ကုိ မေမးရရင္ မေနနိုင္တယ့္ ေခတ္ပညာတတ္ ရာထူးရာခံၾကီးတဲ့ ဦးေလးၾကီးတစ္ေယာက္ရွိတယ္။ သူက ကၽြန္ေတာ္မေမြးခင္ ကေန အခုထိ နာမည္ၾကီးေတြေရာ နာမည္မၾကီးေတြပါ ျမန္မာျပည္မွာသူ မေမးဘူးတာ မရွိသေလာက္ပဲ ထင္တယ္။ ေရာက္တဲ့ေနရာမွာ ေဗဒင္ဆရာရွာျပီး ေဗဒင္ေမးေလ့ရွိတယ္။ ေမးျပီးသမွ်ကုိလည္း ဖိုင္နဲ႔ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ သိမ္းထားတယ္။ သူက ေဗဒင္ေတာ့မတတ္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေဗဒင္ေမးသက္ ရင့္လာေတာ့ အေဟာခံရတာနဲ႔ ဘယ္နည္းနဲ႔ ေဟာတာလည္းေတာ့ သိတယ္ဗ်။

တစ္ေန႔ သူကနာမည္ၾကီး လကၡဏာဆရာတစ္ေယာက္ေရးတဲ့ ေဆာင္းပါးကုိဖတ္ျပီး အဲဒီဆရာကုိ သြားေမးတယ္။ ေဆာင္းပါးထဲမွာ ေရးသားထားတာကေတာ့ ထံုးစံအတိုင္း ဂြပ္ခနဲ၊ ဂြပ္ခနဲ ေဟာလိုက္တာ ေမးတယ့္သူက မ်က္လံုးေလး ကလယ္ကလယ္နဲ႔ေပါ့့ စသည္ျဖင့္ ဘာညာကြိကြ အရမ္းမွန္ေအာင္ ေဟာနိုင္တယ္ဆိုျပီး သူ႔ကုိယ္သူ ေၾကာ္ျငာထားတယ္။ အဲဒီေတာ့ ေဗဒင္ေမး ၀ါသနာပါတဲ့ ဦးေလးၾကီးက အဲဒီေဆာင္းပါးေလးကို ကုိင္ျပီး သူကသြားေမးတာ။ ဟိုေရာက္ေတာ့ နာမည္ၾကီးဆရာက ေဟာလိုက္တာ သူေရးခဲ့တဲ့ ေဆာင္းပါးနဲ႔ ဘာမွမဆိုင္။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ေယဘုယ် ေဟာကိန္းေလးေတြ။ ဒါနဲ႔ သူက ဆရာ ကၽြန္ေတာ့္ကို ဆရာေဆာင္းပါးထဲမွာ ေရးသားထားတယ့္ အတုိင္းေဟာေပးပါလို႔ ေျပာေတာ့ အဲဒီဆရာက “ကၽြန္ေတာ္မေဟာတတ္ပါဘူးဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္က ေဗဒင္မေဟာခင္ ျပဇာတ္ထဲမွာ ျပဇာတ္စာေရးဆရာလုပ္ခဲ့လို႔ အခုလည္း ေဗဒင္လာေမးတယ့္သူေတြ စိတ္၀င္စားလာေအာင္ မဟုတ္တာကုိ အဟုတ္လုပ္ျပီး ေၾကာ္ျငာေဆာင္းပါး ေရးထားတာ” လို႔ ေျပာတယ္။ အဲဒီမွာ ေဗဒင္ေမးတဲ့ ဦးေလးၾကီးက “ကၽြန္ေတာ္ဆရာ့ျပဇာတ္လာၾကည္႔တာ မဟုတ္ဘူး၊ ေနာက္ဒီလုိ လိမ္လည္လွည့္ဖ်ားျပီး ေရးတာလည္း မလုပ္ေကာင္းပါဘူး၊ ပညာကုိ ေစာ္ကားရာေရာက္တယ္” လို႔ ေျပာျပီး ျပန္ထြက္လာတယ္။ ေကာင္းေရာဗ်ာ။ စဥ္းစားသာ ၾကည့္ၾကပါေတာ့ဗ်ာ။

အဲဒီလိုမ်ိဳးစာအုပ္ေတြ မဂၢဇင္းေတြထဲမွာ ၾကီးၾကီးက်ယ္က်ယ္ေရးျပီး ကိုယ့္ကုိကုိယ္ ေၾကာ္ျငာ။ လက္ေတြ႔မွာ ဘာမွမဟုတ္တဲ့ လူေတြက အမ်ားၾကီး။ ေျပာရင္ျပီးမွာေတာင္ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီလူေတြေရးတဲ့ ေဆာင္းပါးေတြ စာေတြကုိဖတ္ အထင္ေတြၾကီးျပီး အဲဒီလို လိုက္ေဟာေနတဲ့ သူေတြကေတာ့ ေဗဒင္ကုိအခုမွ စတင္ေလ့လာျပီးလိုက္စားတဲ့ သူေတြဆို အေၾကာင္းမဟုတ္ပါဘူး။ ေနာက္ပုိင္း က်ရင္နားလည္သြားနိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ႏွစ္ေတြၾကာေအာင္ ေလ့လာျပီးေတာင္ ဒါကုိမွ မသိတဲ့ သူေတြ အတြက္ေတာ့ အေျခအေန ဆုိးပါးတယ္။ ေဗဒင္ဗဟုသုတ အင္မတိ အင္မတန္ နည္းပါးတဲ့ သူေတြလို႔ဆိုရမယ္။ အဲဒီလို လူမ်ိဳးေတြကုိေျပာလို႔ ရရင္ေတာ့ ေကာင္းတာေပါ့။ ေျပာလို့မရရင္လည္း သူတုိ႔ထိုက္နဲ့ သူတို႔ ကံပဲေပါ့။ က်န္စစ္သားက ေစာလူမင္းသြားကယ္သလိုပဲ။ ကယ္လို႔ရရင္ ကယ္မယ္။ ကယ္လို႔မရရင္လည္း ေခြးေသ၀က္ေသ ေသေပေတာ့ ဆုိျပီး ပစ္ထားခဲ့ရမွာဘဲ။

ဒါ့အျပင္ ဆရာရဲ႕ အမွန္တရားေခါင္းစီးေအာက္မွာ... “ကၽြန္ေတာ္ေရးသားထားေသာ ပညာရပ္ပိုင္း ဆိုင္ရာမ်ားသည္ စာအုပ္တအုပ္စ ႏွစ္အုပ္စ ေလ့လာၿပီး (နားလည္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ၿပီး) ေရးသားထားေသာ စာမ်ားမပါေပ ကိုယ္တိုင္ ဆရာ့ ဆရာႀကီးမ်ားထံ နည္းနာခံယူကာ မူေပါင္းေျမာက္ျမားစြာကို စနစ္တက် ေလ့လာၿပီး ေရးသားမႈမ်ားျဖစ္ပါသည္ ဆရာအေထြေထြ၏ နည္းမူကြဲမ်ားကို ေလ့လာမႈမရွိပဲ မူကြဲမ်ား ရွိႏိုင္ပါသည္ဟု ၀ါးလံုးခ်ီးသုတ္ရမ္းျခင္းသည္ ပညာရွင္ဟု ကၽြန္ေတာ္မယံုၾကည္ပါ...” လို႔ ဆိုထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒီေတာ့ အဲလို ဝါးလံုးခ်ီးသုတ္ရမ္းတဲ့ ပညာရွင္ေတြကို ဟုတ္၏ မဟုတ္၏၊ မွား၏ မွန္၏ စသည္ျဖင့္ ျပန္လည္ထိုးႏွက္ ေရးသားသြားမွာလား ဆိုတာကိုလည္း သိပါရေစ။

ျပန္လည္ထိုးနွက္သြားမွာလားဆိုတယ့္ စကားကုိမေျပာပါနဲ႔ဗ်ာ။ မေကာင္းပါဘူး။ ပညာေလ့လာတဲ့ သူအခ်င္းခ်င္း ျပန္လည္ထိုးနွက္တယ္ဆိုတဲ့ စကားလံုးကုိေတာ့ မသံုးသင့္ဘူး ထင္ပါတယ္။ ေ၀ဖန္ ဆန္းစစ္ အၾကံျပဳ ေရးသား မလားလို႔ သံုးရင္ေကာင္းမယ္ထင္တယ္။ ေ၀ဖန္ ဆန္းစစ္ အၾကံျပဳမယ္ ဆိုရင္လည္း စနစ္တက် ေလ့လာဆည္းပူး သင္ယူသူ အခ်င္းခ်င္း ေျပာရင္ ပုိေကာင္းပါတယ္။ စနစ္တက် မသင္ဖူးသူေတြနဲ႔ သြားေျပာရင္ ငါ့စကားႏြားရ ေျပာမယ့္သူေတြ အမ်ားၾကီးဗ်။ သူတို႔က စနစ္တက်မွ မသင္ဖူးတာ။ သြားေျပာမိတဲ့ သူကုိေတာင္ သူတုိ႔ေလာက္ မသိဘူးလို႔ေတာင္ ဆိုနိုင္ေသး။

ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္က ကုိယ့္လမ္းကိုယ္ေလွ်ာက္မွာပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ဆရာေျပာေနက် စကားနဲ႔ေျပာရရင္ေတာ့ ေမွာင္မဲလြန္းတယ့္ ညအခါမွာ ဘာမွမျမင္ရလို႔ အလင္းေရာင္ရေအာင္ မီးတုတ္ကုိင္ျပီး ကိုယ့္လမ္း ကုိယ္ေလွ်ာက္တာ မီးတုတ္အလင္းေရာင္ေၾကာင့္ ေဘးနားပတ္၀န္းက်င္မွာ မေကာင္းမွဳေတြလုပ္ေနတာ ေပၚသြားရင္ေတာင္ ကၽြန္ေတာ့္နဲ႔ေတာ့ ဘာမွမဆိုင္ပါဘူးလို႔ သေဘာထားမွာပါ။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ကုိယ္လမ္းကိုယ္ေလွ်ာက္တာဘဲ။ သူတုိ႔ဘာသာ မေကာင္းမွဳလုပ္ေနလို႔ ေပၚသြားတာ။

ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ ေမးခ်င္တာက... ျမန္မာ့ပညာရပ္ေတြ စနစ္တက် တိုးတက္ဖို႔၊ ျဖစ္တည္လာဖို႔ ဆရာ့အေနနဲ႔၊ ဆရာ့ဘေလာ့ဂ္အေနနဲ႔ ဘယ္လိုအခန္းက႑ေတြကေန ပါဝင္ရြက္ေဆာင္သြားမယ္ ဆိုတာကို သိရွိပါရေစ။

ျမန္မာေဗဒင္တုိးတက္ဖို႔ ဘာလုပ္ေပးနိုင္မလဲ ဆိုတယ့္ေမးခြန္းေလးကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ အင္မတန္ျမင့္မားပါတယ္ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္က အဲဒီေလာက္ကုိ မတတ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ကၽြန္ေတာ္ေတာင္ ဘာေကာင္မွန္းမသိပါဘူး။ သိတာေလးဆိုေတာ့လည္း စနစ္တက် သင္ထားတာေလးပဲ ရွိပါတယ္။ ျမန္မာေဗဒင္နဲ႔ ပက္သက္ျပီး သိခ်င္တာ၊ ေလ့လာလိုက္စားခ်င္တဲ့ သူေတြရိွလို႔ ေမးခဲ့မယ္ဆိုရင္လည္း ကၽြန္ေတာ္သိသေလာက္ နားလည္သေလာက္ေတာ့ ေျပာပါနိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း ၾကိဳေျပာထားမယ္ဗ် ကိုယ့္ကုိကုိယ္ ဘာေကာင္မွန္းေတာ့ မသိဘူးေနာ္။

ဆရာ့ကို ဆက္သြယ္ခ်င္ရင္ ဘယ္လိပ္စာကေန ဘယ္လိုဆက္သြယ္ရင္ျဖင့္ အဆင္ေျပမယ္ ဆိုတာကိုလည္း သိပါရေစ။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ကို ဆက္သြယ္ခ်င္ရင္ ကၽြန္ေတာ့္ေရးသားထားတယ့္ “ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ရည္ရြယ္ခ်က္” ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးေလမွာ ကၽြန္ေတာ္ gmail ပါပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ေသခ်ာၾကည့္မွ ကၽြန္ေတာ္ေတာင္ ျပန္ျမင္တာပါ။ ဒါေၾကာင့္ဒီမွာပဲ ေရးေပးလိုက္မယ္။

magician.kha@gmail.com က ကၽြန္ေတာ့္ mail ပါ။

ေဗဒင္ကုိစနစ္တက် ေလ့လာလိုက္စားတယ့္ သူေတြအားလံုး မဂၤလာပါဗ်ာ။
က်န္းမာ၊ခ်မ္းသာ ေပ်ာ္ရႊင္နိုင္ပါေစလို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္ဗ်ာ။

7 comments:

  1. ေယာက်ၤားေတြပဲဗ်ာ..။ ဒဲ့ပဲ ေျပာမယ္။ ရုိးရုိးသားသား ကုိယ့္ဆီ အားကိုးတႀကီးနဲ႔ ေဗဒင္လာေမးသူက ဒါမူရင္းနည္းစနစ္နဲ႔ ေဟာတာလား၊ မူမွန္နည္းစနစ္နဲ႔ ေဟာတာလား ဆုိတာ ျပန္လွ်ာရွည္တတ္သလား....။ မူရင္းမူမွန္နဲ႔ ေဟာလို႔ မွားတာနဲ႔ ေရဘဝဲက ေဟာလို႔ မွန္တာနဲ႔ ဘာကြာသလဲ မသိပါ....။ ကြၽန္ေတာ္သိတာကေတာ့ ေဗဒင္လာေမးသူ၊ တုိင္ပင္ေဆြးေႏြး အႀကံေတာင္းသူအတြက္ ကိုယ္တတ္စြမ္းသမွ် ပညာနဲ႔ ျဖဴစင္ရုိးသားစြာ အႀကံျပဳေပးလိုက္တာပါပဲ။ ကိုယ္လည္း တတ္သေလာက္ ေဟာတယ္။ သူလည္း မွန္လို႔ ၊ အဆင္ေျပလို႔ ေက်နပ္တယ္။ ဒီမွာတင္ ပြဲက ၿပီးပါၿပီ။ အဲဒါကိုမွ ၾကားကေန မေက်မနပ္ ျဖစ္ေနရင္ေတာ့ ေနရင္းထုိင္ရင္း အကုသိုလ္ပြားတာပါပဲ။ တကယ္လို႔မ်ား ပညာစစ္စစ္ကို အားလံုးတတ္ေစခ်င္ရဲ႕ ဆုိရင္ K အေနနဲ႔ ကိုယ္သိထား တတ္ထားတာကို တစ္ပတ္ တစ္ပုဒ္ေလာက္ ဘေလာ့ဂ္ေပၚတင္ ေရးျပပါလား။ ဒါဆုိ အားလံုးက ေလးစားမႈအျပည့္နဲ႔ ေက်းဇူးတင္မိမွာပါ။ ယင္နဲ႔ယန္ကိုမွ နားမလည္ဘဲ ေဗဒင္သင္ေနရင္ ေဗဒင္ေဟာေနရင္ ေျပာရင္းသာ ပ်ံေတာ္မူပါလိမ့္မယ္။

    ReplyDelete
  2. ကုိအုပ္ေရ ဒါေလးကုိကြန္မန္႔မွာ ေရးေပးပါ။ ဒီမွာတင္လို႔မရလုိ႔ပါ

    5:24 PM k: k :
    ပညာကုိ ကိုရန္ဂန္းက ေရဘ၀ဲနဲ႔နွိဳင္းတာ စိတ္မေကာင္းစရာဗ်ာ။ အမွန္ဆိုပညာေတာင္ မသင္တင့္ေတာ့ဘူး။ အၾကားအျမင္ရေအာင္ပဲ တရားထိုင္ရေတာ့မယ္ထင္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခ်င္တာကုိလည္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာတာအမွန္ကုိေျပာတာပါ။ ကုိမီးတိုင္နဲ႔ကုိယ္ေလွ်ာက္တာပါ။ ဒါေပမယ့္ဘာျဖစ္လို႔လဲ မသိပါဘူး။ ကုိရန္ဂန္းေျပာတယ့္ ယင္နဲ႔ယန္ မွာ ကၽြန္ေတာ္ သိတာက ယင္ေကာင္နဲ႔ ကုိရန္ဂန္းကုိဘဲသိပါတယ္ ကုိရန္ဂန္းေရ။

    အဲဒီေရဘဝဲကလည္း မွန္လြန္းလို႔ဗ်ာ။ ဒါေပမယ့္
    လူမဟုတ္လို႔။ လူျဖစ္ျပီး ပညာကို စနစ္တက်တတ္ရင္ ကၽြန္ေတာ္က သြားကန္ေတာ့ၿပီး သင္ေပးရင္ေတာင္ သင္မွာ။ စနစ္တက် မတတ္ဘဲ ရမ္းေျပာရင္ေတာ့ အဲေရဘဝဲလည္း ေနာက္တစ္ခါ အင္တာဗ်ဴးထဲမွာ ရမ္းေျပာရမ္းမွန္လို႔ ေျပာမွာ..

    ပညာဆိုတာ သင္ေပးလို႔ ရတယ္။ အၾကားအျမင္တို႔၊ သူေျပာမွ မွန္တယ္၊ ကိုယ္ေျပာရင္ မရဘူး ဆိုတာေတြက ပါရမီလို႔ ျဖစ္လာတယ္
    သင္ေပးလို႔မွ မရတာ ဘယ္လို ပညာလို႔ ေခၚမလဲ။ အဲဒါေတြကိုမွ အထင္ၾကီးျပီး ပညာလို႔ေျပာရင္ေတာ့ မေျပာတတ္ဘူး.

    မုန္းသူမရွိ၊ ရန္သူမရွိ
    k

    ReplyDelete
  3. ကုိယ့္မီးတုိင္နဲ႔ ကုိယ္သြားရင္ သူမ်ား မီးတုိင္ေတြကို အတုႀကီးကြ၊ မူရင္း မဟုတ္ဘူးကြလို႔ လက္ညိဳးမထုိးပါနဲ႔ေတာ့ဗ်ာ။ သူ႔ဖာသာ စစ္စစ္၊ တုတု ေသာက္ဂရုစုိက္စရာ မလိုပါဘူး။ ကိုယ့္လမ္းကုိယ္သြား၊ ကိုယ့္ထမင္းကုိယ္စားရံုပါပဲ။

    တကယ္လို႔ ကုိယ့္ဆီမွာ တကယ့္သမုိင္းစဥ္ဆက္ ပညာစစ္ ရွိတယ္ဆုိရင္ အဲဒီပညာနဲ႔ လူေတြကို အက်ဳိးျပဳၾကပါ။ ဝမ္းသာပါတယ္။ အားလည္းေပးပါတယ္။ လက္ခုပ္လည္း တီးပါတယ္။ ပညာနည္းပါး သေကာင့္သား ကြၽန္ေတာ္ကို မွ်ေဝသည္ ျဖစ္ေစ၊ ဒိုင္လွ်ဳိထားသည္ ျဖစ္ေစ ကိစၥ မရွိပါဘူး။

    တကယ္လို႔ မူရင္းမူမွန္ေတြ မသိ၊ မတတ္လို႔ ေဗဒင္ေဟာမစားၾကနဲ႔ေဟ့ ဆုိရင္ေတာ့ ျမန္မာႏုိင္ငံတစ္ဝွမ္းက ေဗဒင္ဆရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ထမင္းငတ္ကုန္ပါလိမ့္မယ္။ သူတုိ႔လည္း ကိုယ္သိထားတဲ့ ပညာစစ္ေတြ သိပါေစ၊ တတ္ပါေစဆုိရင္ေတာ့ က်မ္းျပဳ၊ ပညာေဝ လုပ္ၾကပါ။ ေက်းဇူးအမ်ားႀကီး တင္မိမွာပါ။ ရွားပါးအဖုိးတန္လို႔ ျဖစ္ေစ၊ ပညာမွ်ေဝရမွာ ႏွေမ်ာရင္ ျဖစ္ေစ၊ ကိုယ့္ပညာ သူမ်ားနာမည္ခံ လုပ္စားမွာ စုိးလုိ႔ ျဖစ္ေစ မတင္ျပ၊ မျဖန္႔ျဖဴးဘဲ ေနႏုိင္ပါတယ္။


    ဒီအတြက္လည္း ကြၽန္ေတာ္တုိ႔လို စာအုပ္အားကိုး၊ အေတြ႔အႀကံဳ အားကိုး သာမေညာင္ည ဝါသနာရွင္ေတြက စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ေနမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ (မွတ္ခ်က္ ေျပာရရင္ ဆရာဒဂုန္၊ ဆရာဦးေမာင္ေမာင္ၾကည္တုိ႔လည္း ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႔ ျမင္ဆရာေတြပါပဲ )


    ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္ရွိတာေလးနဲ႔ ေက်နပ္ေရာင့္ရဲ ေဟာေျပာၾကရမွာပါပဲ။ ခင္ဗ်ားက ဘယ္လို ျဖစ္ေနလဲဆုိေတာ့ ကိုယ္သိတာကို သူမ်ား သင္ေပးဖို႔က် ဝန္ေလးတယ္။ သူမ်ားက သိတာေလးနဲ႔ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ေနတာက်ေတာ့ ငါ့ေလာက္ မသိ၊ ငါ့ေလာက္ မတတ္၊ င့ါလို မသင္ဖူးဘူး။ ပညာတုႀကီး အင္ႀကီး ဆုိၿပီး ျပစ္တင္တယ္။ ကိုယ္သူ႔ထက္ ေတာ္တယ္၊ တတ္တယ္ဆုိ လုပ္ျပလိုက္စမ္းပါ။ ကဲပါဗ်ာ.. စကားေတြ ေျပာရတာလည္း ရွည္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဒီမွာတင္ ရပ္လိုက္တယ္။ ထပ္ၿပီး မွတ္ခ်က္ မေပးလိုေတာ့ဘူး။ ကိုယ့္လမ္း ကိုယ္ေလွ်ာက္ၾကတာေပါ့ဗ်ာ။ ေလးျဖဴသီခ်င္းထဲကအတုိင္း လမ္းခ်င္းေတာ့ လာမထိနဲ႔ မၿငိနဲ႔ေပါ့ဗ်ာ။

    ReplyDelete
  4. k: အင္း
    ေဗဒင္ကုိ ဘယ္သူကမွ ဗီြတို အာဏာနဲ့ ပိတ္ပင္ထားလို့ မရဘူး။ ၾကိဳက္တာနဲ့ ေဟာလို့ရပါတယ္။ ခင္ဗ်ား ဘာသာ နံၾကားေထာက္ ေဟာလို့မွန္တယ္ ဆိုရင္လည္း ရပါတယ္။ ဒာရူးေတာင္ သြားေမးလို့ရတယ္ မွန္ရင္ျပီးေရာဆို။ ဒါေပမယ့္ စနစ္တက် ေလ့လာမယ္သူဆိုရင္ ပညာဟာ စည္းနဲ့ကမ္းနဲ့ ရွိပါတယ္။ ေျပာခ်င္တုိင္းေျပာ ေဟာခ်င္တိုင္းေဟာလို့ မရပါဘူး။ မွားရင္ေတာင္ ပညာနဲ႔ဘဲမွားရမယ္။ နည္းစနစ္မရွိဘဲ ရမ္းေျပာရမ္းမွန္ ျဖစ္တာကုိအထင္ၾကီးရင္ေတာ့ ေဒ၀ဒတ္ကုိ ဆရာတင္သလိုျဖစ္ေနမွာေပါ့။

    ပညာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ေတာ့ ေပးခ်င္တာေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေပမယ့္ ပညာကုိရသြားရင္ ကုိယ္ကတီထြင္တာလို႔ လုပ္ေနတယ့္လူေတြက မ်ားေနလို့ ခ်င့္ခ်ိန္ေနရတာ။ ေပးတယ့္သူေတာင္ သူ့ေလာက္မသိ သူ့ေလာက္မတတ္ လုပ္တာကုိေတြ႔ေနရတာကုိး။ အေထာက္အထား ေတြနဲ့ေတာင္ျပခ်င္ေသး။

    ခင္ဗ်ားက လက္ေတြ႔ေဗဒင္ ေလာကထဲမွာ ေသခ်ာ မက်င္လည္ဖူးလို႔လား မသိဘူး ေဗဒင္ေလာက အေၾကာင္းကို မသိဘူးထင္တယ္။ ဆရာသမားၾကီးတစ္ေယာက္ရဲ့ စကားကို ငွားေျပာရရင္ ကိုယ္နွစ္ေပါင္းေျမာက္ျမားစြာ ေလ့လာခဲ့တယ့္ အေတြ့အၾကံဳကုိ ေပးရတာ ထန္းလွ်က္ေလွနဲ့ ေက်ာက္ခဲေလွ လဲေပါက္သလိုပဲ တဲ့ဗ်ာ။ ခင္ဗ်ားေျပာတတ္တယ့္ စကားကို ငွားေျပာရရင္ ပညာအသြယ္သြယ္ကို ရင္မွာသာ ကြယ္ေဖ်ာက္ထားတာပါ။ တမင္တကာ ဖယ္တာေတာ့ မဟုတ္ပါ။ ဥာဏ္တူရင္ ယူေပေတာ့လို့သာ ေျပာေတာ့မယ္။

    ခင္ဗ်ားကိုယ္တု္ိင္ ကၽြန္ေတာ္ကုိ အထင္ၾကီးရင္ေတာ့မသိ။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ကုိယ့္ကုိကုိယ္တတ္ေၾကာင္းလည္း မေျပာ၊ သူမ်ားကုိ အတုလည္းမေျပာ ခဲ့ဖူးပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ကၽြန္ေတာ္ေတာင္ ဘာေကာင္မွန္းမသိလို႔ဘဲ ေရးခဲ့ပါတယ္။ ခင္ဗ်ား ဘယ္လိုေတြးလဲေတာ့ ကၽြန္ေတာ္မသိဘူး။

    တစ္ခုေတာ့ေျပာမယ္ကၽြန္ေတာ့္ မီးတိုင္ေၾကာင့္ ေဘးနားက ခင္ဗ်ားလုပ္တာကုိ ေတြ့သြားတယ္လို့ ခင္ဗ်ားယူဆလည္း ခင္ဗ်ားဆႏၵပါ။
    ေစတနာကုိ နားမလည္ရင္ က်န္စစ္သားနဲ႔ ေစာလူးမင္းလိုေပါ့ဗ်ာ။

    စကားမစပ္ တစ္ခုေျပာခ်င္တယ္ဗ်ာ။ ကိုယ့္ျမန္မာျပည္မွာလည္း ေကာင္းတယ့္ပညာေတြအမ်ားၾကီးပါ။ ခင္ဗ်ား အေမေက်ာ္ၿပီး ေဒြးေတာ္ လြမ္းတာေတာ့ မေကာင္းဘူး ထင္တယ္။

    မုန္းသူမရွိ၊ ရန္သူမရွိ
    k

    ReplyDelete
  5. ေဗဒင္ဆရာတေယာက္ ထပ္ေပၚလာျပီလား။ ဟီးဟီး။ ေဗဒင္ေမးရေတာ့မွာေပါ့ ေစာေစာစီးစီး ေျပာတာဟုတ္ဘူး ကိုအုပ္စိုးတို႔။ ေနာက္ထပ္ ေဗဒင္ေမးဖို႔ တေယာက္တိုးလာျပီဆိုေတာ့ ေကာင္းတယ္။
    မိုးသူ

    ReplyDelete
  6. ေဗဒင္တင္ မဟုတ္ဘူးဗ်။ ယၾတာပါ ေတာင္းလို႔ရမယ္ထင္တယ္။ ေမးၾကည့္ေပါ့ဗ်ာ။ ေနာက္တခ်ိန္ အြန္လိုင္းက ေဗဒင္ဆရာေတြကို မွန္မမွန္ စစ္တမ္းယူမယ္ဆိုရင္ ခင္ဗ်ားပဲ အားကိုးရမွာ... ေသခ်ာေအာင္သာ ေမးထားေပေတာ့ဗ်ိဳ႕... :)

    ReplyDelete
  7. ေဗဒင္ကို ပညာရပ္တစ္ခုအေနနဲ႔ ေလးစားစရာေကာင္းတယ္လို႔ မွတ္ယူထားပါတယ္၊ လူတစ္ေရာက္အေနနဲ႔ “ေဗဒင္” ဆိုတဲ႔ စကားလံုးကို ျမင္ရင္ အတည္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ စိတ္၀င္စားလို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အေပ်ာ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ေမးတတ္ၾကသည္မွာ ကႊ်န္ေတာ္မေမႊးခင္ကတည္းက လို႔ထင္ပါတယ္၊ သို႔ေပမယ္႔ ဧည္႔သည္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ၀င္ၾကည္႔လိုက္တဲ႔ အခ်ိန္မွာ သိခ်င္တာပဲ သိရသိရ၊ ဗဟုသုတပဲရရ၊ စိတ္အပန္းပဲ ေျပေျပ၊ စာေရးသားသူရင္မွာ ၀မ္းသာၾကည္နူးမိမယ္ထင္ပါသည္၊ အခုေတာ႔ “ေစာင္႔ေမွ်ာ္ ရႈစား ၾကိဳး၀ိုင္းစကား” လို႔ေျပာရမလား၊ စိတ္မေကာင္းစရာပါ ။ ေနာက္ျပီးေတာ႔ ပညာကိုတန္ဖိုးထားလို႔ “ပညာမာန္တက္ရင္” ပညာသားပါဖို႔ေတာ႔လိုပါလိမ္႔မယ္၊။ ရည္ရြယ္ခ်က္ေကာင္းစြာနဲ႔ ဘေလာက္ တင္တယ္ေျပာေျပာ၊ ၀ါသနာအရပဲလုပ္လုပ္၊ စီးပြါးေရပဲလုပ္လုပ္ ျမန္မာ႔ေဗဒင္ဆရာေတြ ၁၀ စုႏွစ္ အတြင္းမွာ online ေပၚ ေရာက္လာတာကို ၀မ္းပန္းတသာ ၾကိဳဆိုလွ်က္ပါ။ အခ်င္းခ်င္း သင္႔သင္႔ျမတ္ျမတ္နဲ႔ ဆိုရင္ပိုေကာင္မယ္လို႔ထင္ပါတယ္။ အလည္လာရင္း အားေပးသြားပါတယ္။

    ReplyDelete

ခံစားခ်က္အရ ဖြင့္ထုတ္လိုသည္မ်ား ရွိခဲ့ပါလွ်င္ ရင္ထဲ၊ စိတ္ထဲ၊ ယံုၾကည္ခ်က္ ရွိသလို ပြင့္လင္း႐ိုးသားစြာ ဆႏၵအမွန္ျဖင့္ ေ၀ဖန္ ေဆြးေႏြး၊ အၾကံျပဳ၊ ေျပာဆို သြားႏိုင္ပါသည္။





ယေန႔ ၾကြလာ မိတ္သဟာ ခ်မ္းသာ ကိုယ္စိတ္ ျမဲပါေစ။
ဥပဒ္ ရန္ေဘး ကင္စင္ေဝး ၿငိမ္းေအး ၾကပါေစ။